«Твоє здоров’я – у твоїх руках»

 

Щороку 7 квітня відзначається Всесвітній день здоров’я, який було започатковано на честь прийняття статуту Всесвітньої організації охорони здоров’я у 1948 році.

Здоров’я – найвища особиста та суспільна цінність, необхідна умова розвитку людини. Це стан повного фізичного, психічного, духовного й соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб і фізичних дефектів.

Організм може бути здоровим лише тоді, коли він розвивається, доповнюється корисними для здоров’я звичками і таким чином вдосконалюється. Тому основами здорового способу життя є дотримання і виконання певних правил. Зокрема здорове харчування, достатнє вживання води, свіже повітря і сонячне світло, сон і відпочинок, контроль стресових ситуацій. Це комплекс оздоровчих заходів, що забезпечують гармонійний розвиток, зміцнення здоров’я, профілактику хвороб, підвищують продуктивність праці. Це відповідні форми і способи щоденного життя.

Відомо, що здоров’я людини на 17-20% залежить від спадковості; 20% від стану навколишнього середовища; 8-9% - від системи охорони здоров’я і 50% залежить від способу життя. Отже, наше здоров’я – в наших руках.

Формування здорового способу життя є головним важелем первинної профілактики в зміцненні здоров’я населення через зміну стилю та укладу життя, його оздоровлення з використанням гігієнічних знань у боротьбі зі шкідливими звичками, гіподинамією та подоланням неблагополучних сторін, пов’язаних з життєвими ситуаціями. Здоровий спосіб життя — це, передусім, діяльність, активність особистості, групи людей, суспільства, що використовують надані їм можливості в інтересах здоров’я, гармонійного, фізичного та духовного розвитку людини.

Поради про те, як зберегти та покращити своє здоров’я можна отримати в періодичних виданнях «Моя здорова сім’я», «Основи здоров’я», «Біологія» та книгах медико-біологічного профілю, наявних у фондах Сумської ОУНБ.

Також пропонуємо до вашої уваги список літератури за даною темою, підготовлений працівниками відділу періодичних видань.

Література
Книги

Актуальні питання фізіології, патології та організації медичного забезпечення дітей шкільного віку та підлітків / Ред. М. М. Коренєв. – Харків, 2013. – 162 с.

Козак Д. В. Фізична реабілітація та основи здорового способу життя/ Д. В. Козак, Н. О. Давибіда. – Тернопіль: Укрмедкнига, 2015. – 200 с.

Періодичні видання

Євсеєв Р. С. Біологічні основи здорового способу життя. 11 клас/ Р. С. Євсеєв // Біологія – 2019. – №22–24. – C. 45-81.

Бутенко Т. В. Круглий стіл "Здоровим бути модно" : для учнів 5-10 класів/ Т. В. Бутенко // Основи здоров’я. – 2018. – № 12. – C. 36-40.

Кулінич І. І. Обираємо здоровий спосіб життя. Сценарій заходу. 8 клас/ І. І. Кулінич // Основи здоров’я. – 2019. – № 9. – C. 32-36.

Осколок Л. Подорож до "Країни правильного харчування"/ Л. Осколок // Початкова школа. – 2020. – N 2. – C. 57-60.

Пазенко Н. Здоровий спосіб життя: година спілкування з елементами тренінгу для старшокласників/ Н. Пазенко // Дефектолог. – 2018. – № 5 (трав.). – C. 40-44.

Чабарай Г. Еліксир довголіття, недорого/ Г. Чабарай // Український тиждень – 2019. – №35(серп.-верес.). – C. 18-19.

Шкільна А. М. Здорові будемо - усе забудемо: тренінг для учнів 6-7 класів/ А. М. Шкільна // Основи здоров’я. – 2019. – № 10. – C. 4-7.


Коментарі